- beszámoló

Téma:
Utazás időpontja:
2011.08.22 - 2011.08.22

Tegnap bementünk Bodrumba, és béreltünk egy autót. Jelentős meglepetésünkre fele annyiba került, mint egy éve (tavaly véres alku után sikerült sikerült 60 EUR alá nyomni egy Focus bérleti díját, Bodrumban az első helyen simán ajánlottak ki 28 EUR-ért naponta egy Renault Thalia-t).

Reggel felvettük az autót, és irány Fethiye. Kb. 230 km-es, nem igazán izgalmas út. Vicces tapasztalat az autó kölcsönzőkkel, hogy míg a Boszporusztól nyugatra általában teli tankkal kapjuk az autót, és így is váratik visszavinni, itt pont fordítva van: csont üres, már szaggatott, amire az első benzinkútig eljutottunk. Tavaly 3,8 lírába (TL) került a benzin, az akkor kicsit több, mint 2 EUR volt, azaz közel 600 Ft literenként, az idén 4,2 TL, de a 2,55 TL = 1 EUR árfolyam mellett, alig 460 Ft csak (itthon ekkor 380 Ft a benzin).

Az úttól nem vártunk semmi örömet, de csalódni kellett. Bodrum után úgy 80 km-rel egy magas hágón át vezetett az út. A lefelé menő oldalon rálátás adódott egy hosszú, homokos strandra. Ez volt az első találkozásunk a Török Riviéra erre a részére jellemző jelenséggel. Azt gondoltuk, hogy a parton (Akyaka) csak törökökkel fogunk találkozni, ezzel szemben szinte csak angolok voltak a parton, az éttermekben az étlap csak angolul volt, első fogás a mindenütt a fish and chips.

Akyakának hosszú, nagyon lassan mélyülő, nagyon finom homokos strandja van. A strand mellől hajókirándulások indulnak, a part távolabbi részén százasával láttuk a kyte szörfösöket. Ha tudtuk volna, hogy itt van, akkor maradtunk volna néhány napot. Tökéletes hely egyéni utazásos nyaralásra.

Késő délután értünk Fethiyébe. Elsősorban Ölü Deniz, a líkiai városok közelsége (Fethiyében is vannak líkiai emlékek bőven), a gyönyörű tengerpartok és még néhány egyéb program miatt jöttünk. Holnap Ölü Denizzel, a Török Riviéra egyik legtöbbet fényképezett partjával kezdünk.

Egy nagyon szép, vadonatúj aparthotelt sikerült bérelni (Odyssey Residence), meglehetősen értelmezhető áron. Hatalmas apartmanunk van két hálószobával, hatalmas amerikai konyhás nappalival, nagyon szépen berendezve. A szállásnak van medencéje, gyerek csúszdája, igazi olasz kávégépe, étterme, benti medencéje, szaunával, megmindennel. Rajtunk kívül csak egy család van a szálláson, a mi apartmanunkban még nem lakott senki. Mindezt napi 90 EUR körüli szobaáron éjszakánként. A legközelebbi strand nem több, mint 200 méterre van.

A hotel török igazgatónője hibátlan angolt beszél, és gondolom köszönhetően annak is , hogy nem kell túl sok vendéggel vesződnie, alapos figyelmet fordít, arra hogy megismertessen bennünket a rejtett "kincsekkel".

Hozzászólások a beszámolóhoz

Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!